Friday 20 November 2009

Kedah bermula garang - Bola Sepak Puncak Piala Emas Raja-Raja 2009



Kedah bermula garang - Bola Sepak Puncak Piala Emas Raja-Raja 2009
AKSI antara Selangor dan Masum dalam saingan Kumpulan A Puncak Piala Emas Raja-Raja 2009 di Stadium Kajang semalam.
JUARA treble Liga Malaysia musim lalu, Kedah memulakan kempen pada Kejohanan Bola Sepak Puncak Piala Emas Raja-Raja dengan penuh bergaya melalui kemenangaan 2-0 keatas Perak di Stadium Bandaraya, Pulau Pinang petang semalam.
Diperkuat lima pemain utama Liga Super, Kedah memecah kebuntuan pada minit ke-16 melalui sentuhan Mohd. Naim Yusof.
Perak yang turut mendapat khidmat pemain Liga Super cuba bangkit memburu gol penyamaan, namun beberapa deretan peluang dipersiakan jentera serangan mereka.
Empat minit sebelum tamat perlawanan, pemain skuad Liga Super Kedah, Mohd. Faizal Abu Bakar meledak gol kedua pasukannya untuk selesa mendahului 2-0.
Sementara itu, dalam saingan Kumpulan A di Stadium Kajang, pertemuan Selangor menentang Masum berlangsung dalam suasana tegang apabila dua pemain dilayangkan kad merah.
Turun sebagai pasukan jempu- tan serta sebagai persiapan menghadapi Kejohanan Sukan Universiti ASEAN tahun depan, Masum bermula garang melalui gol jaringan Asyraf Md. Asri pada minit ke-18.
Terkejut dengan gol awal lawan, Selangor bangkit menyamakan kedudukan pada minit ke-46 melalui jaringan R. Kalaiselvam untuk menamatkan saingan separuh masa pertama dengan 1-1.
Kelincahan Asyraf Md. Asri menjadi 'duri dalam daging' buat benteng Selangor apabila dia kembali menggegar gawang untuk gol kedua Masum pada minit ke-59.
Begitupun Selangor kembali menyamakan kedudukan pada minit ke-70 melalui bekas pemain Liga Super Terengganu, Badrul Afzan Razali.
Permainan selepas itu berlangsung agak tegang sehingga menyaksikan dua kad merah dilayangkan kepada pemain Selangor Mohd. Imran Muhammad dan pemain Masum, Nur Shafiq Ahmad pada minit ke-80.
Pada satu lagi perlawanan Kumpulan A di Kompleks Sukan MPKJ, Bangi, Kuala Lumpur seri 2-2 menentang PDRM.
Juara bertahan, Kelantan yang beraksi menentang ATM di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu, mencatat kemenangan tipis 2-1 ke atas ATM.
Bekas pemain kebangsaan dan pasukan Liga Super Terengganu musim ini, Azlan Ismail meledak kedua-dua gol Kelantan pada minit ke-37 dan dan 80. Namun, sebelum itu ATM lebih dahulu membuka jaringan melalui Faizal Abdul Azizi pada minit ke-14.

No comments:

Post a Comment